vineri, 15 ianuarie 2016

Supa de linte





    Am mancat acum ceva vreme o supa de linte rosie, care mi-a placut foarte mult. Dupa ce am studiat cateva reteta, m-am hotarat sa o prepar si eu. Este foarte gustoasa, si usor de preparat.
    Lintea face parte din familia leguminoaselor, si este o sursa importanta de fier, fibre si proteine, fiind una dintre cele mai bogate surse de proteine, alaturi de fasole, mazare si soia.
    Lintea este de mai multe feluri, rosie, verde, galbena, neagra si maro. Lintea verde, cea mai gustoasa datorita gustului usor piperat, fierbe mai greu iar boabele isi pastreaza forma, fiind indicata pentru salate sau tocanite. Lintea rosie fierbe cel mai rapid, are un gust dulceag si este recomandata pentru pireuri, iar lintea galbena are un gust asemanator cu nucile, un gust dulceag. 

Ingrediente : 

                          250 gr linte verde (eu linte verde am vrut, dar se poate folosi si linte rosie)
                          1 ceapa
                          1 morcov
                          1/2 lingurita seminte de chimen
                          1/2 lingurita seminte de coriandru
                          2-3 catei de usturoi pisati
                          1/2 lingurita boia
                          2-2,5 l apa
                          ulei de masline
                          sare
                          piper
                          sucul de la 1/2 de lamaie
                          patrunjel

Mod de preparare:

  1. se spala lintea bine sub jet de apa
  2. se curata morcovul si ceapa si se taie bucati mai mari
  3. intr-o oala se pune apa, lintea, morcovul si ceapa si se lasa la fiert cam 25-30 min 
  4. dupa ce s-au fiert se pun intr-un castron, peste se adauga usturoiul,chimenul,coriandru,putin ulei de masline si zeama de lamaie si se mixeaza cu blenderul
  5. se pune iarasi pe foc, asezonam cu sare, piper,boia si este gata
  6. se serveste cu crutoane, putin ulei de masline si patrunjel

Pofta buna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu