vineri, 29 ianuarie 2016

Hummus


Hummus



        Va propun pentru weekend o reteta simpla si delicioasa de hummus. Eu am luat naut la conserva, dar se poate face si cu naut uscat. Obligatoriu pentru aceasta reteta este tahini, care este pasta de susan. O gasiti la marile supermarket uri sau la magazinele arabesti sau plafar. Eu am gasit in Timisoara la magazinul plafar din Mall, de la Solaris, 250g cu 15 lei, iar nautul la conserva l-am luat de la Auchan, conserva de 800g aproximativ 4 lei.

  

Ingrediente:


  • 800 g naut la conserva
  • 2 linguri tahini
  • 2 linguri ulei de masline
  • zeama de la o jumatate de lamaie
  • 4 catei de usturoi
  • sare
  • piper
  • paprika
  • patrunjel
  • lipii

Mod de preparare:

  1. se scurge nautul, iar zeama se pastreaza intr-un caston
  2. se pune intr-un bol nautul, 2 linguri de tahini, 2 linguri de ulei de masline, zeama de lamaie, usturoiul pisat, sare si putin piper si se mixaza cu blenderul manual 
  3. se aduga putin cate putin zeama de la naut pana ajungeti la consistenta dorita 
  4. se pune intr-un bol, se stropeste cu ulei de masline, putina paprika si patrunjel taiat marunt
  5. se lasa la frigider cam 2 ore intr-un bol acoperit cu folie alimentara, pentru a nu se intari partea de deasupra.
  6. se serveste pe lipii libaneze. Noi le-am vrut putin mai crocante : intr-o tigaie se pun cativa stropi de ulei si se pune lipia taiata bucati pentru aproximativ 30 de secunde pe fiecare parte. Atentie, lipia se prajeste foarte repede.
  7. Pofta bun




Un comentariu: