miercuri, 28 martie 2012

Piept de pui umplut cu ceapa verde si masline

    Pana acum, mama a tot gatit pui umplut, pui pe sticla, pui la grill, dar acum am gasit aceasta minunata reteta, si aspectuoasa de piept de pui umplut, doar de asta avem toata colectia Practic in bucatarie, Click pentru femei, si multe alte caietele si notite de la bunica. Si cum gatitul se mosteneste la noi in familie, mi-a mai trebuit doar putina inpiratie si motivatia KitchenAid si m-am apucat de treaba Asadar va propun un altfel de pranz sau cina usor de facut si numai bun pentru zilele de primavara.



    Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul "KitchenAid de martisor".
0

  Ingrediente : 

        1 piept de pui mare
        rosii cherry
        ciuperci
        1 dovlecel
        100 ml apa, sau supa de pui daca aveti e mai bine
        1 morcov
        ulei
        sare
        piper

  Pt. umplutura: 

        ceapa verde
        2 catei de usturoi
        150g masline
        1 ou
        sare
        piper

  Preparare 

    Pieptul de pui se cresteaza cu un cutit pe lungime, aproximativ 2 cm, fara a despartiti definitiv bucatiile de carne. Ele trebuie sa ramana lipite la baza si sa dea aspectul burdufului de acordeon.



    Apoi se taie rondele ceapa verde, usturoiul si maslinele. Se pun toate intr-un castron si se amesteca cu un ou, si se adauga sare si piper dupa gust.




    Umplutura astfel obtinuta se aseaza intre fasiile de carne si se leaga apoi cu ata pentru a nu se imprastia in timpul coacerii.



    Pieptul astfel umplut si pregatit si aseaza intr-o forma de jena, in jurul lui se pun in prealabil curatate si se stropeste totul cu ulei, se adauga 100 ml apa sau supa de pui, se presara sare si piper si se baga la cuptor pentru aproximativ 35-40 min. pana cand pieptul se rumeneste frumos. Din cand in cand pieptul se stropeste cu sosul ce se formeaza.




    Pana pieptul de pui a fost gata, am pus tigaia grill sa se incinte si am prajit 3 felii de dovlecel, pentru garnitura. Apoi pentru decor am realizat cativa soldatei de morcovi cu ceapa verde, in spiritul venirii primaverii.






    Cand puiul este gata se desfac atele, apoi se taie si se aseaza pe o farfurie alaturi de ciupercute, dovlecei, rosiile cherry si morcovii soldatei.



    In lipsa de vin alb potrivit puiului, la ora tarzie la care ne-am dat seama ca preparatul e gata, noi am servit pieptul de pui alaturi de un vin rosu. Gustul a fost unul exceptional si pot doar sa va indemn sa o faceti cat mai curand!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu