duminică, 18 septembrie 2011

Prajitura cu mere


      Cu aceasta reteta particip la concursul organizat de Laura Adamache!

      Dupa ce am rasfoit cartile bunicii, revistele Practic si retetarele Click pentru femei am gasit o reteta minunata si aspectuoasa cu mere , numai buna pentru o sambata insorita de toamna!



Ingrediente:

5-6 mere
nitel zahar brun
putin miez de nuca
zeama de lamaie

Pentru blat:

7 oua
300 g zahar
100 g unt
350 g faina
1 lamaie
1 praf de sare
1 pliculet praf de copt







Mod de preparare:

      Se mixeaza galbenusurile spuma cu zaharul si untul. Se adauga coaja rasa de lamaie si faina amestecata cu praful de copt.

      Separat de bat albusurile spuma tare cu un praf de sare si se incorporeaza usor in amestecul de galbenusuri.

      Merele se curata de coaja, se taie in jumatate si se curata de seminte. Eu am un aparat special cu care scot cotorul marului. Jumatatile se cresteaza usor cu un cutit bine ascutit si se stropesc cu zeama de lamaie.

      Se toarna aluatul intr-o forma de tort (eu am avut o forma de sticla rotunda) unsa si tapetata si se introduce la cuptor pentru 15 minute. Se scoate tava din cuptor si se pun jumatatile de mere cu crestaturile in sus. Se adauga in crestaturile marului miez de nuca taiat si deasupra se presara zahar brun. Se mai coace apoi cam 40 de minute (faceti testul cu scobitoare cel mai bine sa vedeti daca e gata).

      Se lasa sa se raceasca, iar mai apoi se serveste!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu