joi, 22 septembrie 2011

Ciorba de fasole cu ciolan afumat

De cateva zile ma tot gandeam la o ciorba de fasole cu ciolan afumat asa ca ieri am luat initiativa si am plecat la Auchan de unde am luat un ciolan frumos afumat, iar fasolea o aveam pe balcon, cumparata de vreo 2 saptamani de mama de prin zona Sibiului, o fasole frumoasa alba neamestecata.




Ingrediente:

fasole boabe, eu am pus cam jumatate de kg
un ciolan, al meu a avut cam 1 kg
2 cepe
2 morcovi
telina
foi de dafin
cateva crengute de cimbru uscat
sare
piper
boia


Mod de preparare:

Am pus intr-o oala ciolanul, am pus apa cat sa il acopere, i-am pus putina sare si l-am lasat sa fiarba cam 1 ora jumatate- 2 ore pana cand carnea de da usor jos de pe os. Cand e fiert se scoate intr-un castron si se lasa sa se raceasca.

In alta oala am pus fasolea la fiert, cu cateva foi de dafin si sare. Inainte sa inceapa apa am schimbat-o. Apoi cand este aproape fiarta fasolea, se da focul mai mic.

Intr-o tigaie se caleste ceapa in putin ulei, iar apoi dupa ce devine aurie se adauga vreo 2-3 min si morcovii si telina taiate cubulete. Apoi se adauga in oala de fasole si se lasa sa fiarba pana cand sunt fierte legumele.

Se pune sare si piper dupa gust, boia, se adauga crengutele de cimbru si se lasa sa fiarba pe mic. Intre timp ciolanul se taie felii, sau cum va place, si il punem peste fasole.

Se mai fierbe putin si e gata.

Noi am servit-o cu ceapa rosie cu putina sare si otet.

Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu