marți, 9 noiembrie 2010



Prima reteta pe care o propun, este una dintre cele mai bune prajituri cu ciocolata, apreciata de mine si prietenii mei. Reteta o am dintr-un caietel vechi cu retete ce a apartinut bunicii mele.

Tort Joffre


Ingrediente:

250 grame unt
6 oua
250 grame zahar pudra
50 grame cacao
100 grame zahar tos
5 linguri apa
2 linguri faina

Modul de preparare :

Se amesteca cele 50 grame de cacao cu zaharul tos si apa, se pun pe foc pana se ingroasa iar mai apoi se lasa deoparte.

Intr-un caston se freaca untul cu zaharul pudra si se adauga cele 6 galbenusuri, mai apoi dupa ce s-a format o crema fina se adauga cacaoa racita.
Compozitia obtinuta se imparte astfel : 3/4 din compozitie se pune la frigider iar in 1/4 din compozitie se adauga 2 linguri de faina si cele 6 albusuri batute spuma. Se amesteca pana se obtine o compozitie consistenta iar mai apoi se pune intr-o forma de copt pentru aproximativ 30 min. depinde de temperatura cuptorului mai exact se face testul cu scobitoarea.

Dupa ce blatul s-a copt il lasati sa se raceasca, mai apoi crema pusa la frigider o puneti deasupra sau puteti taia blatul si o puneti la mijloc.
Eu l-am tapetat pe margine cu putina crema si migdale. Se serveste rece cu frisca sau simplu.

Pofta buna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu